Grön matkasse

För en tid sedan var jag i kontakt med Icas kundtjänst och framförde mitt önskemål om en vegetarisk matkasse. Tycker det skulle vara jättesmidigt att kunna beställa en sådan och sedan hämta på vår Ica-butik. Jag fick till svar att de inte övervägde det just nu. Jag antar att de inte fått tillräckligt många önskemål om det. Idag började jag leta runt lite mera efter en så kallad grön kasse men kom fram till att det just nu endast finns i Stockholm och Uppsala. Eftersom det på vår ort endast finns Ica som tillhandahåller färdiga matkassar så började jag undersöka Coops alternativ då jag åker förbi en sådan butik på väg hem från jobbet. De har åtminstone ett ekologiskt alternativ utöver sin bas-kasse och den laktosfria. Även fast jag föredrar vegetariskt så kan jag nog faktiskt tänka mig att prova en ekologisk då det både för djuren och människan är 100% bättre än att välja någon av de andra alternativen.
 
Jag mailade även till Coop och ställde frågan om en grön kasse och fick samma svar därifrån, att de inte hade några planer på det i dagsläget men mitt förslag skulle framföras till den ansvarige. Jag hoppas verkligen att fler hör av sin till matbutikerna angående detta så det inom en snar framtid kan komma att finnas även på mindre orter.
/Carros hörn av världen
Kommentarer
Anna säger:

Det är lite dumt, att det inte finns ett vegetariskt allternativ, till matkassen. Vegetarisk mat, är och har blivit mer " vanlig ", eller hur jag ska skriva det. Även om jag själv inte äter vegetariskt, så kan jag faktsikt hålla med om, att det borde finnas som allternativ i matkassen. Med tanke på att det finns Lchf, gluten / laktos mm.

Det var bra att du tog kontakt med kundtjänsten!

// Kram

2013-01-12 / 23:04:36
URL: http://annalundberg.org

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!