I en svacka

Har de senaste två veckorna hamnat i någon sorts svacka. Var på gympa igår men kroppen kändes tung och jag orkade ingenting. Skulle gått på TRX idag men avbokade det för jag känner mig trött och hängig. Jag har tröttnat helt på att laga mat, finns det ingen mat kvar sedan helgen gör jag bara mackor till lunch. Det finns mycket jag borde ha gjort här hemma, plockat ur tv-hyllan som vi ska byta eller slagit in de julklappar jag köpt, men inget har blivit gjort. Så fort jag kommer hem förbereder jag lite för morgondagen och sedan landar jag i soffan tills det är dax att sova. Ju mer jag bestämmer mig för att träna och vara duktig med maten desto mer blir det tvärtom, varför? Jag tycker ju egentligen att träningen är rolig men just nu känns som om den inte gör någon nytta alls och då tröttnar jag lätt. Det är svårt att hålla regelbundna tider för måltider när man i strot sett bor på jobbet och i bilen vilket medför att man antingen är proppmätt eller vrålhungrig. Vad ska man äta för att det ska funka? Hur ska jag få tillbaka motivationen till träningen?
/Carros hörn av världen
Kommentarer
Cissi J säger:

Jag förstår dig precis o det är så jobbigt när det är så.
Kram till dig

2012-11-01 / 21:21:43
URL: http://cissishem.blogg.se
Ullis säger:

Det här inlägget skulle kunna vara skrivet av mig. :D

2012-11-01 / 23:41:08
URL: http://ulliso.se/blog
Anna säger:

Det är svårt det där... Jag själv, brukar sluta med motionen, när jag börjar märka av resultaten... Det är ett mörker när man hamnar i den där onda cirkeln! Tänk då på mig, som har varit i den i 2 år!!! Och nu först orkat börja röra på mig! Jag tror att man inte ska börja göra så stora livsstilsförändringar på en gång. Utan ta en del i taget.

Många massa jätte pepp till dig!

// Kram

2012-11-02 / 08:08:23
URL: http://annalundberg.org
Anna säger:

Här vet jag att vissa företag, har att man kan få sluta eller börja en timme tidigare / senare, men denna timme ska vara avsett för just motion.

// Kram

2012-11-02 / 08:09:00
URL: http://annalundberg.org

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!