Börja om

Nu ska jag försöka börja om med lchf-kosten igen eftersom magen mådde bättre av det. Det jag tycker är svårast är vad man ska äta till frukost, men jag får helt enkelt lösa det för det är ingen anledning till att fuska hela tiden. Nu tänker jag ju inte vara superstrikt utan tänker unna mig lite godis och fika ibland men på senaste tiden har det blivit lite väl mycket. Sitter just nu och läser en lista på vad man ska ha hemma när man lever enligt lchf och tänkte bocka av vad som finns i detta hus just nu.

Livsmedel som alltid bör finnas hemma:

Frysen:

  • Kött (äter inte kött men har vegetariska alternativ) √
  • Köttfärs (äter inte kött men har vegetariska alternativ) √
  • Fläskfärs (äter inte kött men har vegetariska alternativ) √
  • Fisk √
  • Kyckling √
Kylen: Skafferiet: Detta behövs inte:
  • Socker √
  • Potatis
  • Mjöl √
  • Ris
  • Pasta √
  • Chips
  • Bröd, bullar, kakor
  • Läsk


Ja, några bockar blev det i alla fall på rätt ställe. Listan har jag hämtat HÄR.

/Carros hörn av världen
Kommentarer
Anna säger:

Jag kör med min tallriksmodell :D



Går lite hackigt här också.



// Kram

2012-02-28 / 14:59:12
URL: http://annalundberg.org

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!