Varför då?

Jag har tänkt lite på hur man blir bemött av andra människor när de får veta att man till största delen lever på vegetarisk mat. Det spelar ingen roll om det är en yngre eller äldre människa så blir reaktionen nästan alltid ett väldigt besvärat ansiktsuttryck och ett "varför då?" Jag har faktiskt börjat svara "Varför inte?" men jag har aldrig fått något svar. Man ifrågasätter ju inte en person som äter kött så varför ska någon som valt att inte göra det behöva försvara sig? Jag äter fortfarande fisk och ägg och i sällsynta fall även kyckling så jag har ju inte gått ifrån animaliska produkter helt men har helt klart ett renare samvete nu. Dessutom så mår min mage mycket bättre om jag håller mig borta från mjölk och kött, precis som den gjorde förra gången jag gick över till vegetarisk mat, så rent hälsomässigt är det bättre för mig oxå. Så ska vi inte glömma bort hur gott det faktiskt är, ni som tror att vegetarisk mat bara är sallad och gurka har verkligen missat något. Hur som helst så tänker jag fortsätta att leva så här precis så länge som jag själv vill, kanske hela livet, oavett hur människor reagerar.
/Carros hörn av världen
Kommentarer
Mamma säger:

Det tycker ja att du gör rätt i.Stå på dig du har mitt stöd.Älskar dig.

2010-01-26 / 15:56:45
Cissi säger:

Bra skrivet. Kram

2010-01-26 / 18:41:02
URL: http://cissisvardag.blogg.se/
Mrs. L säger:

Tjena kusinen! :-)

Upplevde samma sak som dig när jag körde raw food, dvs ingen mat upphettad över 42 grader. Många höjda ögonbryn där...



Allt bra annars?

2010-01-26 / 19:03:41
URL: http://znarah.blogg.se/
Mrs. L säger:

Nej, det är konstigt.



Hur tycker du att det går med den vegetariska kosten? Jag äter knappt kött längre, men fisk och ibland kyckling. Äter kött när jag är bortbjuden för att inte ställa så mycket krav... :-)



Äter inte heller mycket mjölkprodukter. Kör med med kokosmjölk i mat och havremjölk till flingor. Tycker det är lite svårt att ersätta keson bara... Gillar ju det.

2010-01-26 / 20:42:50
URL: http://znarah.blogg.se/
Leia ♥ säger:

Föredrar också grönsaker och det framför kött. =)

2010-01-27 / 14:16:52
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Inge-Marie säger:

Fortsätt att äta vegetariskt.Önskar jag hade den karaktären oxå.

2010-01-28 / 16:19:36

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!