Stressa för att hinna slappa

Strax efter halv 6 åker jag hemifrån på morgonen, restiden är ungefär 50 minuter. Jag börjar med att klä om och sedan sitta en stund i fikarummet innan klockan blir 7, alltid i lugn och ro. När arbetspasset börjar ronderar jag mina områden för att se hur mycket jag har att göra och sedan är det bara att börja. Jag stressar sällan upp mig längre när det är mycket för jag hinner ju inte mera för det. Klockan blir 16.00 och det är dax att återigen byta om och åka hemåt. Jag blir inte längre stressad av att sitta i bilen trots köerna, jag kan ju ändå inte påverka dem så lika bra att utnyttja tiden till att varva ner. Efter en timmes bilfärd parkerar jag på uppfarten, låser bilen och går in genom ytterdörren. Det är nu det börjar. Jag blir helt plötsligt hyperstressad! Skyndar mig upp till köket, packar upp matlådorna och stoppar in dem i diskmaskinen. Stressar vidare ner till källaren där jag gör rent katternas lådor och fortsätter sedan in i duschen. Efter duschen springer jag upp till övervåningen för att klä på mig och plocka i ordning kläder för morgondagen. Tillbaka till köket för att packa ihop mat- och frukostlåda samt fixa någon kvällsmat (som oftast blir knäckemacka med ägg och en kopp te). Och allt detta stressande för att hinna ta det lungt i soffan ett par timmar innan läggdax. Bara få njuta av de få timmar jag har hemma i vaket tillstånd och få umgås med mina katter. Helt sjukt egentligen men så är det!

/Carros hörn av världen
Kommentarer
Mamma säger:

Verkar inte bra att du blir så stressad av att vara hemma men ja förstår att du vill hinna så mycket som det bara går eftersom du har en lång dag bakom dig,Var rädd om dig.Kram

2012-02-08 / 20:40:06
Anna säger:

Visst är det!



Du beskriver det så otroligt bra!!!



Det jag blir mest stressad över, när jag kommer hem. Det är att jag inte orkar motionera! Och det får jag sådan ångest och dåligt samvete över!



// Många kramar

2012-02-09 / 09:54:26
URL: http://annalundberg.org
Inge-Marie säger:

Det är inte bra att stressa,försök att ta det lungt.

Men visst,jag förstår dig.

2012-02-09 / 16:45:45

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!