Kaka på en pinne

Som sagt, idag blir det en LCHF-fri dag (förutom frukosten då). Har nu testat på att göra Cake pops som jag länge tänkt göra men det har inte blivit av.

Jag använde:

2 paket Ballerina kladdkaka
Ica cream cheese
Vit blockchoklad
Grillpinnar av trä
Strössel

Så här gjorde jag:

Körde Ballerinorna i mixern tills de bara var smulor. Blandade ihop dem med Ica cream cheese så att det blev en smet man enkelt kunde forma bollar av. Smälte blockchokladen i micron. Doppade den spetsiga änden av grillpinnarna i den smälta chokladen och stack ner en pinne i varje boll. Sedan doppade jag varje boll i chokladen och strösslade dem. Nu står de i kylen och väntar på att följa med till landet (hur jag ska frakta dem har jag inte löst ännu).

/Carros hörn av världen
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!