Solen och vindarnas ö

Den här veckan är det skördefest på Öland så vi tog en tripp dit idag. Även fast det var skönt att åka iväg lite och vädret har varit underbart så kan jag inte hjälpa att jag är lite besviken på dagen. Det blev inget Fårets Dag på Borgholms slott då kön in var typ en kilometer lång så vi hade fått stå där i en evighet om vi ställt oss där. Jag fick heller ingen havtornstårta som jag längtat efter att få smaka för den var slut när vi kom till Havtornsgården.

Första bilförarbilden på Fredda i nya Golfen.


Fika- och toapaus vid Emån.






På väg över bron.




Borgholms slott.


En väldigt mysig restaurang nere vid vattnet inne i Borgholm (den var dock lite för dyr för oss).


In den här charmiga gamla byggnaden låg ett ställe vid namn Sörens Kebab och där intog vi vår lunch.


Det blåste lite kallt när vi väntade på maten så jag lånade en filt.


Falafeltallrik för mig, den gick ner men Acapulcos i Västervik är inte slagna ännu.


Fredrik provade husets egna burgare.


Innan vi lämnade Borgholm besökte vi Ölandsost och köpte en vitlöksost och lite te.


Vi har kommit till Köpingsvik och Solberga Gård där det skulle vara pumpatävling men det fanns bara två stora pumpor denna gång, inte alls som när vi var där för två år sedan.




Trötta små nassar.




Jag på solrosfältet.










Vi gjorde ett snabbt stopp i Bredsättra men där var allt så urplockat så vi åkte vidare.


Efter en stunds letande hittade vi fram till Bönans by där det skulle finnas bönchips som jag länge velat prova.






Framme vid Havtornsgården.






En bild på nya bilen som jag tog vid Emån-stoppet på vägen hem.






/Carros hörn av världen
Kommentarer
Micke säger:

Känner igen lite ortnamn där sen rundan jag gjorde i somrast.. Fräcka metallskulpturer.

2011-10-03 / 22:15:54
URL: http://kludd.se

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!