Det här med foder

Jag tycker att det är svårt när man ska välja foder till katterna. Jag vill ju att de ska få det som är allra bäst för dem. Men hur ska man veta vad som är bäst? Har läst olika tester genom åren men i alla tester kommer de ju fram till olika saker. När vi hade Cornelius var det ju bara specialfoder från vetrinären som gällde annars blev han sjuk direkt så det var ju inget att fundera på.

Till Benjamin har jag i flera år kört med Royals foder. Det kostar en del men han gillar det och har aldrig varit sjuk en dag i sitt liv. Tror på att det i alla fall är bättre än att köpa lågprisfodren i livsmedelsaffären.


Sedan har vi Gösta som totalvägrar att äta torrfoder och har gjort så i hela sitt liv. Jag vill egentligen att han ska göra det och har verkligen testat allt för att få honom till det men det går inte. Till honom varierar jag mellan de olika märkena som finns både i livmedelsaffärerna och djuräffärerna då han periodvis är väldigt kräsen. Här är två exempel på märken som jag brukar köpa.


Lite godis måste man ju få unna sig ibland även som katt.


Hur och varför har ni valt just det foder ni ger till era djur?
/Carros hörn av världen
Kommentarer
Milla säger:

Vi har valt ICAs kattmat för att hon inte äter ngt annat. :-)

2011-10-30 / 21:33:33
URL: http://camillaworld.blogg.se/
Anna säger:

Vi hade Royal hundfoder för pudlar, till Krull. Det tyckte han om. Även om det är lite dyrt, så är ju fodret väldigt drygt!

Frolic åt han inte, inte heller hundburkmat.



Visst är det en djunel, med alla olika märken!



Hoppas ni hittar något som passar!



// Kram

2011-10-31 / 07:32:45
URL: http://annalundberg.org

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!