Blomkålspytt à la Carro

Hittade i helgen ett recept på pytt i panna där man hade bytt ut potatisen mot blomkål och tänkte att det måste jag prova. Jag bytte ut köttet mot veggo oxå och skapade en helt egen rätt som blev mycket lyckad och omtyckt av både Fredrik och mig.

Jag använde:

2 gula lökar
1 blomkålshuvud
1 vit paprika
½ paket Willys kycklingkorv
1 paket Hälsans köks vegetariska grillade bitar
Salt och peppar

Jag gjorde så här:

Jag hackade löken, skar blomkålen och paprikan i mindre bitar och lät det fräsa tillsammans i stekpannan några minuter. Jag skar korven i bitar och blandade i den i stekpannan ihop med veggobitarna. Lät det stå på medelhög värme i ungefär 10 minuter och rörde om då och då. Som tillbehör stekte jag varsitt ägg och blandade en klick dijonsenap i creme fraiche.




/Carros hörn av världen
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!