Quornfiléer med broccoli och blomkål

4 portioner.

4 st quorfiléer
500 g djupfryst broccoli och blomkål
4 dl mjölk
3 msk vetemjöl
2 dl riven ost
1 tsk paprikapulver
salt och peppar


1. Sätt ugnen på 225 grader.
2. Låt grönsakerna tina och rinna av.
3. Lägg quornfiléerna i en ugnssäker form. Lägg i grönsakerna.
4. Häll mjölken i en kastrull och vispa ner mjölet. Koka upp under omrörning och låt såsen koka på svag värme i ungefär 3 minuter. Rör ner ost och paprikapulver. Smaka av med salt och peppar. Häll över såsen.
5. Sätt formen mitt i ugnen i ungefär 20 minuter.
6. Servera med potatis, ris eller pasta.




Receptet har jag hittat i veckans Ica-reklamblad och i orginalreceptet ska det vara kassler istället för quorn. Jag hade även i en halv lök som blev över när Fredrik gjorde kvällsmat igår och jag tänker inte servera med potatis, ris eller pasta utan äta gratängen som den är.

/Carros hörn av världen
Kommentarer
Milla säger:

Det såg gott ut!



Kram

2011-04-16 / 19:34:46
URL: http://camillaworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!