Carros grönsakssås

När jag var hemkommen från trippen med Zara började jag fundera på vad jag skulle laga för mat till Fredrik kom hem från jobbet. Jag var sugen på någon grönsakssås, typ den med broccoli som jag visade här i bloggen för ett par veckor sedan, men tänkte på om man kunde göra den lite roligare. Jag tittade i veckans reklamblad från Ica och såg att de förutom broccoli oxå hade lök i knippe och färska champinjoner billigt och det borde ju funka ihop. Jag åkte till affären för att införskaffa råvarorna och när jag kom hem började jag med experimentet som fick innehålla följande:

En bukett med broccoli
Ett knippe lök (tre små lökar)
Färska champinjoner
5 dl naturell creme fraiche
2 dl creme fraiche med smak av paprika och chili
En tärning grönsaksbuljong
Vitlökspulver och pepparmix

Jag delade broccolin i mindre buketter, skivade löken och champinjonerna och lade i en stekpanna. Stekte alltsammans en stund innan jag hade i creme fraiche, buljongtärningen och kryddorna. Lät det småkoka i ungefär en halvtimme och serverade sedan med fullkornsris.



Blev riktigt smarrigt.
/Carros hörn av världen
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!