Glöggmuffins

Om ett par timmar ska vi åka till Norrköping för att gå på julmarknad och hälsa på Milla och Alex. Eftersom det är första advent idag tänkte jag att det passar bra att baka lite glöggmuffins att ta med. Receptet hittade jag på DagensMuffin förra året och de blev väldigt goda när jag gjorde dem då. 




2 ägg
2 dl socker
3 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulverr
1 tsk kardemumma
1 tsk nejlikor (malda)
1 tsk kanel (malen)
1 dl flytande margarin
1-1 1/2 dl ”Blossa Starkvinsglögg spetsad med rom”
Russin
Mandelspån


Vispa ägg och socker pösigt. Tillsätt de torra ingredienserna och rör runt. Häll i margarin och glögg och blanda till en jämn smet. Blanda ner russin efter smak och klicka upp i formar eller muffinsplåt. Toppa med lite mandelsån. In i ugnen på 200°C ca 12-15 min.
/Carros hörn av världen
Kommentarer
Mamma säger:

mummmmmmmma

2009-11-29 / 09:34:27

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!