En stackars duva

Tyckte att Benjamin tittade lite väl intresserat ner mot marken där han satt i vardagsrumsfönstret så jag var tvungen att gå och titta vad han såg. Nere på blomjordssäckarna satt en liten duva. Den såg förvirrad och rädd ut och flög inte iväg trots att jag knackade till på fönstret. Efter en ganska lång stund började den gå upp mot trädgården och då såg jag att ena vingen släpade i marken, den måste ha flugit in i fönstret och skadat sig. Den stannade uppe på berget. Jag drog på mig skorna och gick ut för att se om jag kunde hjälpa den på något sätt men när jag kom ut var den borta. Jag hoppas att den fick luft under vingarna och flög iväg.
 
/Carros hörn av världen
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!