Lyktor

På väg hem från jobbet idag stannade jag på Blomsterlandet för att inhandla en julklapp. Jag köpte även något till mig själv som fick mig att fundera på hur det nog kommer att bli. Jag har nästan alltid varit ett "ljusfreak" (som de säger i Ikea-reklamen). Jag tänder alltid upp vardagsrummet med ljus istället för lampor när jag är ensam hemma. Förra året köpte jag min första utomhuslykta. Tyvärr så blåste den omkull och blev okullsparkad några gånger så ena glaset har lossnat och hela insidan är täckt med stearin så just nu står den i tvättstugan och väntar på att bli rengjord. Jag köpte vid förra besöket på Blomsterlandet en lykta i form av ett hus som nu istället pryder högersidan om ytterdörren och idag blev det en till. Det nya är av en mera klassisk stil och är placerad alldeles nedanför kullen på vänster sida om ytterdörren. Min tanke som väcktes på hemvägen var att om några år kommer nog hela uppfarten vara full av olika lyktor.
 
Nya lyktan.
/Carros hörn av världen
Kommentarer
Anna säger:

Men det är väl mysigt!!!

Bara du inte eldar upp huset!

// Kram

2012-10-30 / 20:07:40
URL: http://annalundberg.org
Cissi J säger:

Mysigt med ljus o jätte fin lykta.
Kram

2012-10-30 / 20:28:56
URL: http://cissishem.blogg.se
FinaFiona säger:

Tänka sig vad en ljuslykta kan starta för en tanke. Mysig lykta =)

Svar: Tack så mycket :)
Carro


Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!