Ledig onsdag

I morgon är jag ledig. Jag ska besikta bilen, till veterinären med Heidi, klippa håret och sist men inte minst gå på oktobermarknaden. Hoppas på sol och blå himmel.
 
Jag har ont i min vänstra hand efter idag. Jag var på väg nerför en trappa och känner hur jag håller på att ramla framlänges så jag sträcker ut vänster arm och lyckas få tag i räcket. I all hast hinner jag inte räta ut alla fingrar utan ringfingret böjt bakåt och jag känner hur det knäcker till i fingret. Det gjorde fruktansvärt ont och jag trodde först att jag brutit fingret men provade att böja det och trots smärta gick det bra. Nu har jag inte ont i fingret men när jag tar i något strålar det smärta upp över baksidan av handen och upp till handleden. Hoppas verkligen att det går över till på torsdag så jag kan vara med på TRX:en.
/Carros hörn av världen
Kommentarer
Anna säger:

Ett besök hos vårdcentralen tycker jag allt du ska göra!

Även om det är en kraftig stukning, kan fingret behövas stagdas upp!

Ett tips: ta sån här vit ganska tjock idrottstejp, som man tejpar leder med. Klipp två remsor och vik i hop dessa och lägg mellan ringfingret och pekfingret. Sedan tar du och klipper två remsor till och tejpar runt fingret. Då får du lite extra stöd.

// Kram

2012-10-24 / 14:46:26
URL: http://annalundberg.org

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!