Påhälsning

Jag sitter i soffan och ser på tv i lugn och ro när jag helt plötsligt ser grannen som bor på andra sidan vår gräsmatta komma gående på vår tomt. Jag går och tittar ut genom fönstret på gaveln så jag ser uppfarten och får då se grannen som bor bredvid stå utanför garaget bredvid Fredriks bil. Hon pekar upp mot vår syrénbuske och säger något till den andre grannen. Hon håller ett koppel i handen så jag förstår att hennes hund rymt. Båda två går upp på gräsmattan igen och förvinner in på nästa tomt för att sedan komma springande efter en svart liten hund inne hos nästa granne. Sedan såg jag den inte mer.

Grannen vars hund hade rymt har jag pratat med en gång, det var första veckan vi bodde här. Då talade hon om för mig att katter skulle man inte ha inomhus, de skulle vara ute och klara sig själva för det hade deras katter fått göra när hon var liten. Så när jag såg henne stå där på uppfarten hade jag god lust att gå ut och säga något spydigt som att jag minsann inte vill ha hundar på min gräsmatta. Jag har absolut inget emot hundar och har full förståelse för att de kan rymma ibland. Den svarta lilla hunden fick gärna springa över gräsmattan, jag tycker bara inte om att matten gjorde det för henne tål jag bara inte.
/Carros hörn av världen
Kommentarer
Cissi J säger:

Vem är den grannen med en hund??

Kram

2012-05-30 / 19:43:55
URL: http://cissishem.blogg.se/
Milla säger:

Du skulle ha sagt att hunden gärna får springa över din gräsmatta, men att hon ska hålla sig minst fem meter bort från tomtgränsen. :-)

2012-05-30 / 20:16:25
URL: http://camillaworld.blogg.se/
Cissi J säger:

Ok ingen aning om heller vem som bor där.

Kram

2012-05-30 / 21:35:11
URL: http://cissishem.blogg.se/
Anna säger:

Hahaha!



Kan inte låta bli att skratta! Men det är såna här gånger, man INTE ska hålla inne med sina kommentarer! Kan dom inte hålla ordning på sina egna djur, ska dom inte säga till andra djurägare!



// Kram

2012-06-01 / 11:03:05
URL: http://annalundberg.org

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!