Roadtrip

Ibland gör vi en roadtrip utan att helt och hållet bestämma vart vi ska, igår åkte vi mot Kinda. Här vet vi inte riktigt vart vi är så Fredrik kollar kartan.
Vi besöker Mormorsgruvan som inte var så mycket att se egentligen.
Fredrik hitta körsbär bland all sten.
Undrar vad för terrängrullstolar de har här ute.
Framme vid Kinda kanal köper vi glass i en kiosk med självbetjäning, det låg glassar i en frys och så fick man lägga pengarna i ett kassaskrin.
Vi gick lite längs kanalen.
En båt skulle slussas upp och Fredrik fick bråttom upp till slussen för att titta på.
 
Slussen var helt manuell så det sprang omkring en kille som öppnade och stängde portarna. Fredrik blev väldigt avundsjuk på hans jobb.
När vi åkte vidare hittade vi en blomsterhandel vi inte visste fanns. Det var enormt mycket blommor därinne, jag fick med mig två olika sorters vallmo därifrån som nu är planterade ute i trädgården.
Vi stannade vid lite olika sjöar men hittade ingenstans att bada. Denna sjön hette Borken.
Väl hemma igen hade jag oxå med mig en ny lina till torkvindan som jag hittade på Jula i Linköping, Fredrik köpte en motorsåg.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
/Carros hörn av världen
Kommentarer
Anna säger:

Så mysigt! Undra hur mkt svinn det är i den kiosken

// Kram

2012-07-27 / 15:54:39
URL: http://annalundberg.org

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!