Det är skitkallt ute

Fredrik har redan gått upp när min klocka ringer. Jag står vid min byrå och klär på mig när han kommer uppför trappan och jag hör hans sura röst säga: "Det är skitkallt ute!" Jag svarar att det gör väl inte så mycket då vi båda två ska vara innte typ hela dagen.
 
Jag har gått ner till köket och ska göra i ordning för dagen då Fredrik kommer in dit och pekar på termometern och utbrister: "Titta där!"
 
Jag är i källaren och gör rent katternas lådor när Fredrik kommer ner och ger mig en puss och går mot ytterdörren. Jag följer skrattandes efter: "Vad rolig du är med tjock jacka och tofflor". Fredrik har nu öppnat ytterdörren och är halvvägs ute när jag ropar: "Hej då" men jag hör bara något mummel och dörren slål igen. Det finns få saker som kan göra Fredrik så sur som vädret och utetempen.
 
(Klockan på termometern går en timmer efter).
 
/Carros hörn av världen
Kommentarer
Anna säger:

Gisch!

hahahahaha! Han är rolig din Fredda!

Men * brrr * säger jag! Här är det bara en äcklig fuktig värme, som jag vill ha bort, så luften blir klarare och friskare!

Kanske dags att sätta vinterskor på bilen?

// Kram

Svar: Nä, vinterdäcken får allt vänta minst en månad till. Kram
Carro

2012-08-28 / 09:17:18
URL: http://annalundberg.org
Milla säger:

Burr Burr

2012-08-28 / 09:35:36
URL: http://camillaworld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!