Samtal med Telias kundtjänst

En timme innan det var dax att gå hem från jobbet får jag ett sms från Fredrik där han berättar att vi inte har något internet, tv eller telefon (som alltid när vi haft modemet urdraget). När jag kom hem fick jag höra hur samtalet med Telias kundtjänst hade förlöpt.

Fredrik börjar med att förklara vad problemet är.

Telia: Ja, jag har vart med om några sådana fall.
F: Vad gör man åt det då?
Telia: Det vet jag inte.

Efter en stund utan att ha kommit någon vart ska Fredrik kopplas vidare till en annan avdelning.

F: Jag ringer från mobil med kontantkort och kan inte sitta i kö hur länge som helst.
Telia: Jag ser att det är 21 i kö före.
F: Vad innebär det då?
Telia: Att det är 21 i kö.
F: Ja, men hur lång tid tar det?!
Telia: Det vet jag inte, en halvtimme kanske.
F: Det går inte. Kan du inte be dem ringa upp mig istället.
Telia: Nej, det är inte vår policy. Men har du Telia refill på mobilen?
F: Nej.
Telia: Har din sambo Telia på mobilen?
F: Nä, verkligen inte!
Telia: Men om du går till butiken och köper ett Telia refill...
F: Tror du jag vill betala mera för era tjänster?! Ni kan ju inte ens få dem jag har att fungera!

Sedan hade Fredrik blivit så arg på personen hos Telia att han hade slängt på luren. Nu har internet och tv'n hoppat igång men vi har fortfarande ingen telefon så Fredrik sitter nu och chattar med kundtjänsten.
/Carros hörn av världen
Kommentarer
Peter säger:

Testat ett annat modem?

2011-09-12 / 19:19:08
Anna säger:

Telia i ett nötskal!



Dom är verkligen inte rädd om sina kunder!



// Kram

2011-09-13 / 17:57:26
URL: http://annalundberg.org

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!