Uno Extreme

Milla hade på sin namnsdag fått en ny variant av kortspelet Uno som jag för första gången var med och spelade idag. Istället för +2:or och +4:or som finns i vanliga Uno finns ett kort som det står +2 på men istället för att plocka upp kort ska man trycka två gånger på knappen som finns på denna makapär.


Ibland kommer inga kort ut och ibland kommer en hel drös som man då måste plocka upp. Sedan fanns oxå ett kort som gjorde att man kunde välja en annan spelare att byta kort med, jättebra om man hade mycket kort på handen och en annan hade färre kort. Jag vet inte om ni förstår något alls av min förklaring, hade kanske varit lättare om jag fotat hur korten såg ut men det tänkte jag inte på förrän nu så jag får väl göra det en annan gång. Det var hur som helst väldigt kul så jag kan varmt rekomendera detta spel.

Jag gjorde en film som visar hur det ser ut när makapären spottar ut kort.
/Carros hörn av världen
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!