Min hjälpsamma sambo

Jag står i tvättstugan och ska plocka ner det som jag tvättade igår så att jag kan hänga upp det som just nu snurrar runt i maskinen. Tidigare under förmiddagen hade jag upptäckt att Benjamin kissat på mina jobbkläder som jag lagt på bänken i tvättstugan, den bänken brukar jag oxå använda för att lägga ren tvätt på när jag plockar ihop den. Eftersom jag nu inte kunde använda bänken var jag tvungen att hålla i den tvätt jag plockat ner samtidigt som jag skulle försöka ta ner resten.

Jag: Åh, vad jobbigt det blev nu!
Fredrik: Vad gör du?
Jag: Jag ska ta ner tvätten men jag kan inte lägga den på bänken för det är kattpiss där!
Fredrik: Men jag kan ta en strumpa.
Jag: Men vad snällt av dig att du kan ta EN strumpa!
Fredrik: Men jag kan ta en till... och en sån här (han tar ett par kallingar)...och en sån här (han tar en t-shirt, sedan går han och lägger det han tagit i sin ryggsäck och kommer tillbaka in i tvättstugan och ställer sig och tittar på mig).
Jag: Kan du åtminstone vika ihop handdukarna och lägga dem i skåpet?
Fredrik: Ja (och så gör han det).

Han är lite rolig av sig min Fredrik.
/Carros hörn av världen
Kommentarer
Anna säger:

:D



Det är det jag säger: Fredrikar är bra att ha!



// Kram

2011-02-08 / 09:27:31
URL: http://annalundberg.org

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!