Angående Benjamin

Då jag fått lite kommentarer angående Benjamins kissande tänkte jag berätta lite om honom. Han flyttade till mig när han endast var 8 veckor gammal och det är egentligen alldeles för tidigt, en kattunge ska vara minst 12 veckor innan den lämnar sin mamma. Den förra ägaren skulle ha ihjäl ungarna om ingen tog dem så vad skulle jag göra? Det var Benjamin och två andra ungar kvar och vad som hände med de andra vet jag inte. Jag hade mycket problem med att Benjamin till en början kissade i min säng varesig jag låg där och sov eller inte men han gjorde det aldrig så jag såg det, var jag hemma/vaken gick han på lådan. Någon månad efter att jag hämtat honom flyttade jag och katterna till en annan lägenhet och då tog jag honom på bar gärning när han precis hade kissat i sängen. Jag tog honom försiktigt men bestämt i famnen och tryckte ner hans nos mot kisset och sa med bestämd röst: "så här gör man inte". Efter det har han aldrig kissat i sängen igen.

Sedan har han en annan lustig sak för sig, lägger man något där det inte ska vara så kissar han på det. Några exempel på det: Fredrik hade en gång lagt sin tröja på köksbordet och den blev kvar där över natten, på morgonen efter var den indränkt i kattpiss. Fredrik använder vita trasor ibland när han mekar med sina rc-bilar och flygplan, ligger en sådan synlig kissar han på den. Vi kan inte ha kuddar i soffan eller dynor på köksstolarna för då kissar han på dem. Så var det ju mina jobbkläder som jag låtit ligga framme i tvättstugan, dem är nu inlagda i garderoben. Varför han kissade på balen med toapapper vet jag inte riktigt, kan ju vara så att han inte gillade lukten av rengöringsmedlet som jag använde på bänken där jobbkläderna legat för där har vi alltid förvarat toapappret sedan vi flyttade hit så det var inget nytt.

Jag vet att många skulle ha avlivat en katt med detta beteende men det tänker INTE jag göra! Även fast han ibland kissar där han inte ska älskar jag honom över allt annat på jorden.
 

Benjamin samma dag som jag hämtat hem honom, endast 8 veckor gammal.


Benjamin några dagar senare tillsammans med "storebror" Cornelius ute på balkongen.
/Carros hörn av världen
Kommentarer
Tina säger:

Han kanske bara är lite ordningsam och tycker att ni inte sköter er när ni lägger sakerna där dom inte ska vara :-)

2011-02-09 / 16:15:13
URL: http://toje.blogg.se/
Anna säger:

Det förstår jag mycket väl att du INTE vill!!!



Är han kasstrerad? Kanske ett allternativ i så fall.



// Många kramar

2011-02-10 / 09:36:01
URL: http://annalundberg.org

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!