Inte förvånad

Efter att ha sett hur hundägarna som promenerade i området där vi bodde förut uppförde sig så var dagens syn inte värst förvånande. Förra vintern såg jag till exempel en man som var ute med sin hund utanför hyreshuset där vi bodde. Hunden satt och klämde ur sig en stor korv mitt på gångvägen och när hunden var klar tittade mannen sig omkring och när han ingen människa såg i närheten sparkade han bara över lite snö och fortsatte sedan sin promenad. Trodde han att korven skulle smälta precis som snön när våren kom? Sedan ser man ofta när man är ute och går att folk har plockat upp efter sin hund och sedan kastat påsen i diket eller hängt upp den i en trädgren. Så kan man ju såklart göra som denna hundägare gjort nämligen plocka upp efter sin hund och sedan ställa påsen fint och dekorativt i ett fönster som man passerar.
/Carros hörn av världen
Kommentarer
Milla säger:

Ja, men vi får tänka på att de är ju faktiskt ute och GÅR med sin hund. De tar väl ut all sin energi på det att de helt enkelt inte orkar bära bajspåsen till en papperskorg/soptunna. Skämt åsido, tänk om alla småbarnsföräldrar sprang omkring och lade påsar med bajspåsar överallt...skulle nog inte ens hundägarna tycka var trevligt...



kram

2011-04-02 / 17:40:48
URL: http://camillaworld.blogg.se/
Anna säger:

Det är sååå otroligt slött!!!



Trots att jag själv har varit ( fast i själ och hjärta är jag nog alltid hunägare ), så tycker jag det är ÄCKLIGT med hundskit som ligger på trottoaren. Jag tycker inte det är trevligt att få det under skorna.

Våra grannar är riktigt dåliga på att plocka upp efter deras. Dom kan låta henne kissa precis utanför porten. I torsdags hade hon gjort en fläck i källargången utanför tvättstugan. Men dom hade inte torkat upp!



Usch och fy!



// Kram

2011-04-03 / 09:12:49
URL: http://annalundberg.org

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!