Dumma katt

Jag brukar hänga ut talgbollar till småfåglarna. Jag sätter i ett snöre i det gröna nätet och hänger dem i torkvindan för då kan inte skatorna ta dem. Jag gjorde likadant som vanligt idag men när jag skulle gå ut och hänga upp bollen kommer jag på att jag inte tagit på mig några strumpor så jag lade bollen på hyllan innanför dörren och sprang upp till övervåningen för att ta på mig om fötterna. När jag kommer ner igen ligger inte talgbollen kvar på hyllan utan den ligger på hallgolvet och bredvid sitter en katt och tuggar allt vad han kan. Benjamin har lyckats tugga sönder nätet på två ställen och ätit upp en bit av bollen (han har gjort så här förut en gång hemma hos mamma och pappa, fast då hann han få i sig hela bollen innan någon upptäckte något). Jag chansade på att bollen skulle ligga kvar i nätet och hängde ut det som var kvar av den ändå men nu är nätet tomt och talgbollen är borta så antagligen har någon skata flugit iväg med den. Dumma katt! Om han låtit bli bollen kunde han suttit i fönstret och tittat på fåglar nu men man kan ju inte unna en annan varelse någon mat inte, man måste glufsa i sig allt själv.
/Carros hörn av världen
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!