Ibland har man tur

Började min dag klockan 5 imorse. Kände mig lättad när jag tittade ut genom fönstret och såg att det inte kommit någon mera snö under natten. Det låg bara ett tunt vitt täcke över bilen, behövde inte ens skrapa rutan.

På vägen till jobbet skulle jag som vanligt svänga in på den vanliga parkeringsfickan intill Östra Promenaden för att plocka upp N (en kille som brukar åka med mig) men just som jag ska svänga in ser jag att det finns ingen parkeringsficka längre utan bara en hög snövall. Det enda jag kunde göra var att fortsätta köra rakt fram. Jag kom då på att jag kunde svänga in där jag brukar stanna på vägen hem och släppa av N och försöka få tag i honom på mobilen. Jag stannar vid nästa rödljus och ser då N gå över gatan mitt framför bilen. Jag tutar och vinkar att han ska sätta sig i bilen fort som tusan innan det blir grönt. Snacka om timing!

/Carros hörn av världen
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!