Besvikelsen är stor

Jag är just nu så himla besviken på mig själv så det finns inte ord för det. Jag är så trött på mig själv för att jag aldrig kan lyckas komma någon vart, inte ens med mig själv. Jag gick igenom min garderob lite förut och det var verkligen inte roligt, nästan inga av mina byxor passar längre. Det senaste årets svackor och tröstätande har satt sina spår. Hatar att jag är en tröstätare men så är det, har alltid varit det och kommer väl att vara det tills den dagen jag dör. Till och med de byxor som i flera år varit för stora och som jag lovat mig själv aldrig skulle vara lagom på mig igen är nästan för små så det är verkligen illa nu. Trodde det skulle bli lättare nu när jag började utbildningen och fick rutiner och fasta tider men det har det inte blivit. När jag gick svetsutbildningen så funkade ju allt så bra och den sommaren vägde jag exakt 10 kg mindre än idag, men det var då. När man tänker på det så borde det ju inte vara så svårt men det är det. Varför? Jag vet ju att jag kan lyckas med det för jag har ju gjort det förut. Men just nu känns allt så meningslöst så jag orkar inte bry mig om det även fast jag vill och det är det som gör mig så besviken. Att jag aldrig kan ta tag i det och göra det ordentligt.
/Carros hörn av världen
Kommentarer
A-T säger:

mådåligt=tröstäta



Det är bara att inse sina brister, embrace them, och försöka göra nåt åt saken. Jag är jätteduktig på att berätta för mig själv hur fruktansvärt besviken på mig själv jag är. Men vad hjälper det, då vill man ju bara äta ännu mer...



Du är ju jätteduktig på att vara ute och promenera och cykla!!! :-)



2010-05-20 / 22:00:49
Anna säger:

Visst blir man arg!



Men ni har ju haft rätt mkt omkring er nu, det senaste halvåret. Men ändå. Byxor är ett STORT problem!



Jag är ju rätt bred över höfterna, så har jag väldigt korta ben. Vilket gör att det enda byxparet som sitter snyggt är mjukbyxor....



Du ska se att det löser sig!



// Miljarders kramar

2010-05-21 / 06:01:53
Linda säger:

Visst är det märkligt hur det kan vara när saker och ting blir upp och ner? Förr gick jag ju själv upp i vikt när jag var stressad, men av nån anledning går jag ner i vikt nuförtiden när det händer saker som inte är så kul.



Jag vet inte om grubblandet och stressen på nåt sätt gör att jag inte tänker på att äta eller om man på nåt sätt förbränner mer eller nåt. I slutet av förra sommaren såg jag ju ut mer eller mindre som ett benrangel, det är tur att det inte finns så mycket bilder från då och gick ju över ganska snabbt sen också, men då mådde jag inte bra alls. Underarmarna var större än överarmarna så det är bara skönt nu när man har några kilon extra sen dess.



Men det är helt klart, det är inte kul när kläderna inte passar. Köpte ju t.ex. en kjol i början av förra året som jag överhuvudtaget inte kan dra upp dragkedjan på nu för att jag väger 5 kg mer än vad jag gjorde då, och det var favoritkjolen! Ingenting att jämföra på nåt sätt med det som du går igenom dock. Jag tror att det är viktigt att hitta en balans på nåt sätt, och det kommer du säkerligen att göra. Det är iaf en bra början att du är aktiv och går och cyklar mycket.



Kramar från Fjollträsk!

2010-05-21 / 08:36:08
URL: http://yvlima.blogg.se/
kristina lönn säger:

Du ska vara nöjd med dig själv,för du är fin som du är tycker jag!! några kilon hit eller dit spelar ingen roll för det är ju fortfarande DU och det sitter inte på utsidan!!

Kramar!!!

2010-05-21 / 09:19:15
Cissi säger:

Vilka jobbiga perioder man hamnar i ibland. Hoppas det går över.

Kram

2010-05-21 / 15:50:08
URL: http://cissisvardag.blogg.se/
Mamma säger:

Lilla gumman vi älskar dig precis som du är och det vet du.Men ja vet oxå att det inte är så lätt det här med vikten,för ja sitter i samma sits.Mycket av det har vi fått i generna.Många Kramar.

2010-05-21 / 17:25:01
Milla säger:

Du behöver ej oroa dig! Efter alla era Fallingebergsrundor i sommar kommer byxorna sitta som gjutna! Och sen är du fin som du är! Kram från lillsyrran

2010-05-22 / 17:38:48
URL: http://camillaworld.blogg.se/
Anna säger:

hmm jag har oxå gått upp mer än jag borde! :S kan vräka i mig godis o glass... ej bra... :S

2010-05-23 / 13:40:44
URL: http://annaflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!