Svar från arbetsförmedlingen

Jag fick faktiskt svar på mitt mail som jag skickade till arbetsförmedlingen igår. Redan efter en timme hade jag fått detta:

"Hej!
Känner inte till detta.
Skall omedelbart ta tag i frågan.
XXX"


Efter ytterligare en halvtimme hade detta mail ramlat in:

"Hejsan!
Tydligen är läget så här. XXX har varit inne hos oss och resonerat om
möjligheten till praktikplatser, i samband med detta har vi informerat om att
du för tillfället är aktuell för utbildning. Jag har kollat frågan med XXX
och idagsläget kan de inte garantera något arbete efter ev. praktik och ser f.n
inget anställningsbehov, eventuellt kan det vara aktuellt för en person, men
där har de redan valt. Eftersom det inte finns någon garanti för arbete
bedömer vi att det är bättre med utbildning än praktik. De platser som vi har
igång med praktik på XX är f.n för ungdomar under 25 år och där har vi ingen
garanti att det leder till arbete. Är det så att det uppstår ett behov på nytt
kommer vi naturligtvis att presentera dig som kandidat till ev. anställning på
XX.

Med vänlig hälsning

XXX"


Det stämmer ju inte riktigt överens med vad jag fått höra så jag vet inte vad jag ska tro, känner bara att jag inte orkar bry mig om det längre. Till råga på allt så fick jag idag tillbaka mitt aktivitetsstödspapper från Försäkringskassan pga de påstår att jag fyllt i den fel fast jag frågade på arbetsförmedlingen hur jag skulle redovisa min arbetade dag under maj. Med andra ord har arbetsförmedlingen nu orsakat att jag inte får mina pengar i tid vilket inte gör mig gladare.

/Carros hörn av världen
Kommentarer
Anna säger:

Asså, det är så man kan bli gaaaalen!!!



Man undrar ju vilka klåpare det är som jobbar på af.

Jag var med om att af glömde sätta deras stämpel på närvaropappret grrr Så nu skickar jag in mina papper själv. Jag far bara på af och ser till att dom både stämplar och skriver under.



Sedan är det ju helt sjukt att fs måste ha 2 veckor på sig att göra utbetalningen, från det dom har fått papprena.



Och att inte få pengarna i tid, suger verkligen! Och nu när ni har huset, är ni ju mer i behov om att dom kommer i tid!



// KRAM

2010-06-09 / 14:14:13
Mupp säger:

Puckon är dom, hela bunten

2010-06-09 / 15:18:23
Milla säger:

Måste de alltid krångla?? Förstår inte att de kan vara så inkompetenta på både Af och Försäkringskassan.... Tyvärr straffar det ju bara vanliga människor och inte dem själva..



Kram kram

2010-06-09 / 16:42:19
URL: http://camillaworld.blogg.se/
Anneli säger:

Man får nästan känslan av att de strular o håller på som dom gör med flit. För att det inte ska va så lätt att "gå på bidrag" o för att folk verkligen ska göra allt i sin makt för att komma ifrån det.

Som att man inte mår dåligt ändå över att inte ha nåt jobb o behöva bidrag. :-/

2010-06-09 / 22:36:04
URL: http://heartofanneli.blogg.se/
Tina säger:

Men denna praktikplats kanske leder till jobb efter praktiken, nä jag tycker det är fel tänkt av dom, dom ska inte bestämma över vad du ska göra. Dom skulle ha frågat om du ville hoppa av din utbildning för praktiken. blä för dom!

2010-06-11 / 09:38:08
URL: http://toje.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!