Rosa Hortensia

När jag idag på eftermiddagen åkte ner till Ica för att köpa en Hortensia till min sista tomma utekruka visade termometern 29,5 grader. Fortsätter det att vara så här varmt hela veckan kan man nog bada i helgen.

I kassakön på Ica träffade jag på en bekant och hennes man.

Hon: Hej!
Jag: Hej!
Hon: Åh, den där var snygg! (om min blomma).
Jag: Ja, visst är den fin.
Mannen: Vem är det som är snygg?
Hon: Blomman....ja, flickan oxå.
Mannen: Nej! Det ska vi inte ha någon! (dötjurigt tonläge).
Hon: Men känner du inte igen henne? (Mannen svarar inte och han lyfter inte ens på huvudet för att titta på mig).
Hon (vänder sig till mig igen): Nä, det gör han inte.
Jag ryckte bara på axlarna, betalade min blomma och åkte hem.

När jag kom hem blev jag fundersam då jag märkte att ytterdörren inte var låst. Först blev jag lite sur på mig själv för jag trodde ju att jag glömt låsa när jag åkte men när jag kommer in i hallen står Fredrik där (han jobbar kväll den här veckan). Han hade glömt sin matlåda hemma som han gör med jämna mellanrum och kommit hem för att äta.

Min fina Hortensia.


 

/Carros hörn av världen
Kommentarer
Cissi säger:

Vilken fin blomma. De är så fina. Jag har aldrig ägt ngn sådan. Måste nog köpa en.

Kram

2010-06-29 / 20:34:20
URL: http://cissisvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!