Försvara sitt revir

Jag var ute med Benjamin förut. Han vill alltid gå ut utanför vår tomt och lukta på häcken som växer runt huset mittemot (det bor en annan katt i det huset). Jag gillar väl inte riktigt att han alltid vill gå över gatan men han är duktig och håller sig sedan på trottoaren och kommer det en bil ställer han sig tätt intill mina ben och väntar tills den åkt förbi. Idag när Benjamin stod där på trottoaren och luktade i buskarna kom den svartvita katten som vi sett på vår tomt flera gånger. Den stannade mitt i gatan och stod och flämtade i värmen, Benjamin tittade först bara lite slött på den andre. Den svartvita fortsatte sedan upp på vår uppfart och då vart det fart på Benjamin. Han for iväg efter den svartvita som lade iväg som ett sträck upp över gräsmattan och försvann. Jag väntade en stund innan jag lät Benjamin gå upp på gräsmattan så den svartvita skulle hinna komma undan, vill inte att de ska bråka. Men när vi gick upp dit så fick jag syn på en brunaktig långhårig katt som jag inte sett förut, den satt längre bort på vår tomt och spanade. Benjamin hann aldrig få syn på den innan den hoppade över staketet in till grannen.

/Carros hörn av världen
Kommentarer
Anneli säger:

Haha ja det finns måååånga katter i området. :-)

2010-06-30 / 21:54:13

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!