Saknar min Digimax

Igår gick min älskade Samsung Digimax L50 sönder. Den har varit med mig i nästan 7 år och jag har använt den väldigt väldigt mycket, nästan varje dag.

R.I.P Digimax.


Igårkväll tog vi en mc'n in till Mediamarkt för att titta lite på vattentäta kameror som jag var lite intresserad av. Det slutade med att jag köpte vad jag trodde skulle bli en bra ersättare för Samsungen men ack så fel jag hade.

Jag köpte en Olympus Tough 3000.


När vi kommer hem så fungerar inte kamerajäveln! När man har installerat mjukvaran och fixat inställningarna så nollställer den sig bara och man får börja om från början. Vi åkte idag igen in till Media Markt och pratade med en tjej på kundtjänsten som tittade på kameran och konstaterade att det var något fel på den. Jag fick ett tillgodokvitto och blev bortskickad till fotoavdelningen för att prata med en säljare om att få en ny kamera. Pratade med en trevlig kvinnlig säljare som plockade ner demokameran (som var den enda som fanns kvar) och kollade så den verkade ok innan hon packade ner den i en kartong med alla medföljande tillbehör. När jag kommer hem knäpper jag några bilder och det verkar fungera bra. Jag testar att filma med kameran och nu kommer vi till första problemet, det går inte att få kameran att sluta filma. Inte ens om man stänger av kameran och sedan startar den igen, den bara fortsätter. Jag ställer då kameran i fotoläge igen som verkar vara det enda man kan göra om man inte vill filma. När jag efter att ha tagit ytterligare några bilder ska lägga in dem på min dator kommer nästa upptäckt, det går inte att kopiera över bilderna till datorn. Det kommer bara upp en ruta som talar om att bilden inte kan kopieras och detta gäller på varenda bild jag tagit. Ska jag nu behöva åkte tillbaka till Media Markt igen? Om så blir fallet så ska jag fan inte ha någon ny kamera utan då ska jag ha mina pengar tillbaka!

Varför skulle du gå sönder Digimax?!
/Carros hörn av världen
Kommentarer
Peter säger:

Bara att ringa till försäljaren och be om hjälp :-)



2010-07-22 / 23:04:28
Micke säger:

Jag köpte en sån där i februari för ha med till Hurghada i Egypten. Tycker den fotat bra men jag har ju andra kameror med då jag tycker knapparna är lite "för skyddade" och lite sega. Men har ju inget strul alls haft med min utan funkar bara bra. Tar väldigt bra undervattensbilder och inte minst filmerna.

2010-07-24 / 10:15:56
URL: http://kludd.se

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!