Veckan som gått

Här kommer lite uppdatering om veckan, har ju inte orkat skriva något på kvällarna när jag kommit hem. Det har gått bra på jobbet och jag kommer att fortsätta jobba där ett tag till, vet dock inte hur länge. Man är igång hela dagen och städar/sanerar där det behövs i två stora fabriker där de tillverkar foder och bränsle. Ibland är det tungt och tempot är högt men dagarna går fort och de jag jobbar med är jättebra, fast oftast jobbar man ensam som jag ibland tycker är lite läskigt inne bland alla maskiner. Det jobbigaste har varit att lära sig hitta inne på området och i faberikerna för det är grymt stort och hela stället känns som en labyrint men jag började lite smått lära mig nu i slutet av veckan.

I tisdags (tror jag det var) hittade jag en stackars liten fågel inne vid pelletspressarna. Det låg på golvet och tittade skrämt på mig och när jag kom närmare försökte den flaxa iväg. Jag tog försiktigt upp den med ena handen och bar med den upp på taket för att försöka släppa ut den. Tyvärr kunde den inte flyga. Jag sa till killen som jag då jobbade ihop med och han sa att vi kunde ta ner den och försöka få i den lite vatten. Men vi hann aldrig ner på bottenplan, den stackars lilla fågeln dog i min hand på vägen dit. Igår hittade jag en duva uppe i Kvarnhuset men den var redan död.
/Carros hörn av världen
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!