En tankens promenad

Jag skulle bara gå till apoteket och sen hem igen men så blev det inte. Jag gick vägen förbi vårdcentralen. Jag gick sakta sakta, ingen asshapande powerwalk här inte. Nä, den här promenaden handlade om det inre.


Jag svängde av in på banvallen istället. Om någon månad kanske vi kan cykla runt Fallingeberg igen som förra sommaren. Första rundan gick på 1 timme och 15 minuter, i slutet av sommaren låg tiden på runt 55 minuter. Synd att man inte kan cykla året runt så man slipper bli så kass igen varje år.


Det är varmt och det känns att snart måste man byta de svarta tjocka mjukisbyxorna mot något tunnare.


De stora snöhögarna är snart bara högar av grus.


I mp3'n.



Ledningarna går kors och tvärs precis som mina tankar.


Stannar upp och lyssnar på ett av de bästa ljuden jag vet, jag blir lugn av att höra det.


Mycket i naturen återspeglar känslor man ibland har.

Snön är kall, kall som den kyla man många gånger möts av i livet.


Bron har knäckts av den hårda vintern precis som vi ibland kan knäckas av den hårda världen.


Bergets sprickor är precis som de sprickor som finns inom oss alla, en del är djupare än andra.






/Carros hörn av världen
Kommentarer
Anna säger:

Den där filmen ska jag titta på MÅNGA gånger, när det blir för stressigt!



Härliga njutningsbara bilder!



Ibland är det bara så, ibland behöver man bara vara och bara få strosa.



Ps: ska kika på Freddans blogg senare



// Kram

2010-04-15 / 12:32:29
URL: http://annalundberg.org
simone säger:

så vackert ni har det hos er :)

2010-04-15 / 14:05:37
URL: http://fattybom.se
Milla säger:

Vad fint du skriver och fotograferar!



Kram

2010-04-15 / 14:15:08
URL: http://camillaworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!