Sömnlös

Jag kunde inte somna igårkväll, massor av tankar for genom huvudet hela tiden. Undrar vad man ska göra för att man ska lyckas ta sig ur det här. När jag sökte till gymnasiet struntade jag i vad alla sa, jag valde en utbildning som JAG ville gå (den enda som JAG kunde tänka mig att gå). Den har aldrig hjälpt mig få ett jobb. Efter att jag jobbat på callcenter i sju år gick jag en utbildning inom ett så kallat bristyrke, tänkte att nu måste det väl ändå gå att få ett jobb. När utbildningen var över, vart fick jag gå? Jo, till arbetsförmedlingen som vanligt. Går man sin egen väg får man inget jobb. Lyssnar man på andra får man inget jobb, alla vägar leder till arbetsförmedlingen så varför ska man kämpa? Det går inte att ta sig därifrån.

Känner bara en enorm tomhet och orkeslöshet just nu, har ingen lust med någonting alls.
/Carros hörn av världen
Kommentarer
Linda säger:

Jag förstår att det känns hopplöst. Jag undrar själv vad som ska hända när jag väl slutar plugga eftersom jag också väljer efter hjärta istället för hjärna. Men vad ska man göra liksom, man kan inte gärna välja nåt man inte gillar.

2009-09-02 / 20:49:58
URL: http://sassycoona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!