Jobb- och utvecklingsgaranti

Klockan ringde vid 7 i morse och det första som jag lade märke till var att jag var hyperförkyld. Men men, det var bara att kravla sig ur sängen för att hinna med bussen in till Norrköping och gå på infomöte om jobb- och utvecklingsgaranti. Jag kan säga att jag inte vet så väldigt mycket mera om det nu än innan jag gick på mötet. Det som de gick igenom mest var blanketten som man ska skicka till Försäkringskassan för att få aktivitetsstödet och den blanketten har jag ju redan levt med de senaste tio månaderna.

När jag var nere på arbetsförmedlingen i Viken i måndags och fick tiden till mötet så ville hon att jag skulle komma ner på måndag nästa vecka och berätta vad som sagts på mötet men det förstår jag inte. Borde inte de veta vad som skulle tas upp och vad som kommer hända nu? Enligt infon från mötet ska jag nu invänta en kallelse till möte med min nya handläggare, mycket mer har jag ju inte fått veta. Man upphör aldrig att förvånas över myndigheter.
/Carros hörn av världen
Kommentarer
Cissi säger:

Verkar vara krångligt. Mina 300 dagar är slut nu men jag fick ju 150 nya för jag har barn under 18. Hoppas du hittar ngt jobb snart.

2009-02-05 / 16:49:20
URL: http://cissisvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!