Fel katt

Jag var hos veterinären och fick Gösta kastrerad i går. Jag var där och lämnade honom vid kl 14.00 och skulle hämta honom igen lite efter 14.30. Jag gick hem sålänge och började med middagen (vi bor i samma hus som veterinärstationen ligger i) och gick ner igen vid 14.35. Veterinären bad mig då följa med in i ett rum längre in i lokalen, därinne stod två kattburar och det låg en sövd katt i varje bur.

Veterinären: Det var Nisse du skulle hämta va?
Jag: Nä, Gösta
Veterinären: Gösta, jaha. Det vore ju illa om du fick med dig fel katt. (Det syntes att hon skämdes lite)
Jag: Ja, det skulle nog ingen tycka om.

När jag tagit hem Gösta tog det några timmar innan han vaknade och försökte stappla sig ur sin bur men idag är han sitt gamla vanliga jag igen.
/Carros hörn av världen
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!