Minnen från barndomen

Var ute och åkte en sväng helt by my self i söndags. Tänkte först åka ut till Tostebosjön men ångrade mig och åkte ut till Ekön istället för att ta lite kort.


Efter det tog jag vägen förbi Sandgärdet och upp till kyrkogården. Har inte varit däruppe på evigheter så tänkte gå förbi mormor och morfars grav.

Sedan gick jag omkring en stund uppe vid kyrkan och tänkte på alla skolavslutningar man hade där som liten. Det går inte att inte tänka på skolavslutningar när man känner doften av syrénerna.

Här är huset där jag gick på lekis när jag var 5-6 år gammal.



Och berget där man alltid sprang och fångade insekter som man sedan studerade noga med lupp :-)


Innan jag åkte tillbaka till Viken för att hämta Fredrik på utställningen så stannade jag såklart till i Hosum och tog en fika men mamma och pappa.

Mitt barndomshem.


Åter i Viken gick jag en sväng på utställningen och köpte mig två hustomtar vid namn Conny och Caj (har tyvärr ingen bild på dem) som ska skydda mig och mitt hem.

En bild på Valdemarsviks första brandbil från 1931.


Och slutligen en liten bild på Fredrik och hans klubbkamrat som visar upp sina modeller.

/Carros hörn av världen
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!