Lilljul

Nu funkar mitt internet så nu kommer bilderna från i söndags då vi hade "lilljul".

Kya hade dukat bordet så fint.


Här matar hon Maggan med lite hö.


Alla väntar hungrigt på att Alex (som var 3 minuter försenad) ska komma.


Det bjöds på kasslergratäng.


Efter maten blev det paketleken. Det går till så att alla har två paket var med sig som placeras mitt på bordet, sedan slår man med två tärningar och när man får samma antal prickar på båda tärningarna samtidigt får man ta ett paket. När paketen tagit slut får man öppna de paket man lyckats spela till sig.Sedan ställer man en äggklocka, ingen får veta på hur lång tid, sedan fortsätter spelet på samma sätt förutom att nu ska man sno något från någon annan när man får två lika på tärningarna. De saker som man har lyckats ta innan klockan ringer har man vunnit.


Alex hade slagit in en Pripps Blå som mamma fick, hon var inte nöjd med den vinsten men Alex tyckte det var kul. Han försökte sedan men alla tillåtna medel att ta den ifrån henne :-)


Lite tilltugg försökte han oxå få.


Milla och jag slogs om After Eight-paketet, som hon till slut vann :-(


Detta var det enda som jag slutligen lyckades få (en pepparkaksburk som jag själv hade köpt).


Sedan delades det ut lite julklappar av Kya.


Vi fick två jättefina muggar med motiv av Benjamin och Cornelius. Tack så jättemycket snälla mamma!


Denna spargris fick Alex av mig och Fredda :-D


Kya började genast sy på sin julklapp.


Kvällen avslutades med två omgångar UNO-spinn.


Måste bara lägga in detta snygga kort på Milla och Alex oxå :-D








/Carros hörn av världen
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!