Har du någon köpmani?

På vägen hem från jobbet lyssnar jag alltid på radion och idag var det ett program om köpmani. Folk fick ringa eller maila in vad för saker de bara inte kunde låta bli att köpa, det var allt från nagellack och presentpapper till hundleksaker. När jag var yngre var jag hemskt beroende av att handla på postorder, det var minst ett paket i veckan som kom hem med posten ett tag. Då var det främst linnen och tröjor men oxå underkläder som jag inte kunde sluta köpa men det har jag lugnat mig med betydligt. Sedan så köpte jag alltid massor av shampo, balsam och tvål, kunde ha omkring tio olika sorter hemma. Något jag gillar att köpa är strumpor med söta eller roliga motiv men det gör jag ju bara en gång om året på oktobermarknaden så det är väl ingen mani direkt. Jag kom just då inte på något som jag inte kan låta bli men när jag kom hem och tittade i reklamen slog det mig.


Jag vet inte riktigt vad det är med dessa tofflor men jag bara MÅSTE köpa dem. När de först kom sa jag att jag aldrig skulle köpa några sådana för de var så otroligt fula men efter att ha provat dem så vill jag inte vara utan dem, visst är de inte särskilt snygga men väldigt sköna att gå runt och skrota i. Ja, efter att ha tagit en promenad ner till Ica och köpt ett par (denna gång i cerise) har jag nu fyra par nya foppisar + det paret som jag just nu använder.

Jag kom precis på en till köpmani som jag har, nämligen fleeceplädar. Jag bara älskar dem! Sist köpte jag två stycken ljusrosa på Rusta för endast tio kronor styck, vem kan motstå det?!

Vad har du för köpmani?

/Carros hörn av världen
Kommentarer
Cissi Juhlin säger:

Jag funderar o funderar men kan inte komma på ngt speciellt. Men jag är bra på att köpa på mig saker för att det är billigt hahahaha. Som t ex tvättmedel. Har säkert 6 paket i skåpet o ändå köper jag om det är ngt erbjudande hahahahha :)

Kram

2011-06-13 / 21:22:17
Anneli säger:

Haha... parfym, smink o skor är sånt jag kan köpa på mig fast jag absolut inte är i akut behov av det egentligen. Köper också gärna på mig ett par-tre hårfärgningsförpackningar åt gången bara för att ha hemma om jag får för mig att spontanfärga nångång. :-)

2011-06-13 / 21:40:05

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!