Tankar om känslor

Jag läste just ett inlägg i Annas blogg (tänker inte skriva vad det handlade om då hon valt att lägga lösenord på detta inlägg) som fick mig att vilja skriva det här inlägget. Jag har tänkt på det här många gånger, senast i gårkväll när jag satt uppe sent vid tv'n. Jag har tänkt på varför andra människor får såra mig men att jag aldrig får säga ifrån och få en ursäkt tillbaka. Oftast när jag sagt ifrån eller talat om att det du sa eller gjorde sårade mig ganska mycket får jag en utskällning tillbaka. Jag får veta att om jag tolkat det så får jag skylla mig själv eller att jag är jobbig om jag är ledsen. Något som sårar väldigt mycket och som tyvärr händer ganska ofta är när andra nervärderar något som jag lyckats med som varit svårt och som jag därför varit väldigt glad och stolt över och får höra att det är väl ingenting eller att det är ju så lätt för dig. Nä, allting är inte lätt för mig! Kan ni tänka er att jag också måste kämpa som alla andra för uppnå det jag vill?!
 
Ibland berättar man om något roligt som man ska göra och får till svar: Vad är det för jävla larv nu då?! Anledningen till att man berättar är att man är väldigt glad och vill dela glädjen men någon/några andra men att vara glad för någon annans skull går ju tydligen inte. De här människorna ber heller aldrig om ursäkt de låtsas bara helt plötsligt att de gillar det som ska hända fast att de vet om att de tidigare redan röjt sina elaka kommentarer om saken, ofta säkert för att de är avundssjuka.
 
Och ni därute som sårar andra för att ni själva mår dåligt ta tag i era liv istället, det kommer ingen annan göra åt er!
/Carros hörn av världen
Kommentarer
Anna säger:

Det där har jag också upplevt. Att säger jag ifrån, så får jag skit tillbaka.
Gränsen är hårfin. Även om man tycker om att skoja och skämta, så kan sånt också såra.

// kram

2013-04-28 / 08:37:39
URL: http://annasvikt39.wordpress.com
Milla säger:

Det skulle lika gärna ha varit jag som skrev det där, känner precis likadant. Men jag tror att man måste hitta styrkan i sig själv att inte bry sig om dessa människor och kommentarena. Lättare sagt än gjort, jag vet. Speciellt när det kommer från människor som står en mycket nära.
Jag har under det senaste året kännt att jag inte respekteras, inte ens av de som påstår sig älska mig mest av allt. Jag har nu på senare tid bestämt mig för att börja arbeta på att respektera mig själv för det är vad som är viktigast! Det är endast mig själv som jag måste leva resten av mitt liv med.
Så kontentan av det hela: skit i de här kommentarena, som du säger handlar det om att avundssjuka och att dessa människor har problem med sig själva! Ingenting som man själv vill eller drömmer om är larv! Var lycklig i dig själv!
Kram från systern din

2013-04-28 / 09:34:34
URL: http://tantmillasvirkstuga.blogg.se
Mamma säger:

Kämpa på mina tjejer.Det kommer alltid att finnas de som sårar en.Och det mesta handlar om avundssjuka.Folk som tycker att alla andra har det bättre än de själv.Men man vet så lite om vad andra kämpar för och imot.Allt syns inte utanpå.Det viktigaste är att försöka trivas med sig själv för det är ju den man ska umgås med hela tiden.Gläds åt det man har och inte det andra har.Kram//Mor

2013-04-28 / 11:58:32

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!