Nu SKA jag bada!

Idag har det varit riktigt varmt och soligt ända sedan imorse så efter maten bestämde vi att vi skulle åka någonstans och bada. Efter lite funderande kom jag på att vi kunde åka ut till Ramsdal och kolla hur det såg ut så det gjorde vi. När vi kommer fram har himlen blivit hotfullt mörk och på vägen ner mot badplatsen möter vi en ström av människor som är på väg därifrån.


 Lagom som vi kommer fram känner vi de första regnstänken men vi går i alla fall ner till bryggan för att känna på vattnet. Regnet tilltar och Fredrik tar fikakorgen som jag packat i ordning innan vi åkte för att gå tillbaka till bilen men just då får jag nog av denna nästintill badlösa sommar.

Jag: Nä, nu när vi har åkt hela vägen hit så SKA jag bada! Jag skiter i den här jävla skitsommaren för nu SKA jag bada sen får det regna hur mycket det vill!
Fredrik: Jaja, du får bada.
Jag: Du ska oxå bada! 

Vi byter om och ställer våra saker under en ganska så tät hasselbuske och går sedan ner mot vattnet för att ta årets första salta dopp.


Åh, vad skönt det är.


Efter mycket tjatande från min sidan har Fredrik äntligen kommit i.




Nu har vi precis ätit kvällsmat. Jordgubbar och vindruvor men hallonkesella och så smakade vi blåbärsbrödet som jag bakade förut idag (det var jättegott).

/Carros hörn av världen
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!