Att välja glädje



Den här filmen fick vi se när jag under min arbetslöshet gick en kurs i att lära sig att förbättra sin självkänsla. Vi såg oxå på en film som hette JAG AB, men jag kommer inte ihåg vad den föreläsaren hette, och läste i Mia Törnbloms bok Självkänlsa NU. Alla var väldigt bra men det var just Kay Pollaks föreläsning Att välja glädje som fick mig att börja tänka på varför jag egentligen är som jag är. Varför jag gör som jag gör. Under min tid på kursen såg jag den två gånger och båda gångerna insåg jag nya saker om mig själv och båda gångerna kändes det till en början lika jobbigt. Men ju mer jag tänkte på det desto mer förstod jag mig på mina känslor och tankar om mig själv, inte så att jag löste varenda liten sak men jag kom en liten liten bit på vägen mot att må bättre i mig själv. Samtidigt kunde jag oxå förstå varför vissa människor i min närhet uppförde sig som de gjorde, nämligen av samma anledning som jag gjorde som jag gjorde: de har/hade dålig självkänsla. Jag skulle väldigt gärna vilja se filmen igen för att se om man kan komma ytterligare ett steg framåt. Jag skulle vilja att alla jag känner såg den så att de oxå kan få känna den känsla av framgång med sig själv som jag gjorde, men man måste förstås ha kommit till en plats där man är villig att ta till sig av det som sägs och det har nog inte alla, en del gör nog aldrig det heller tyvärr. Ska se om jag kan hitta filmen någonstans och vad den kostar.
/Carros hörn av världen
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!