Ett soligt Söderköping

På eftermiddagen skulle Fredrik lämna mc'n i Fyllingarum och eftersom vi redan åkt så långt tyckte jag att vi kunde åka till Söderköping och strosa runt lite i solen.

Här har vi lämnat mc'n och Fredrik upptäckte att han glömt ta med sig andra skor. Eftersom det inte är så jätteskönt att gå omkring i varma mc-stövlar så han tog av sig barfota.


Det första vi gjorde i Söderköping var att börja leta efter tofflor åt Fredrik, dels för att han inte hade några skor med sig och dels för att han behöver det. Vi hittade inga tofflor som Fredrik ville ha men däremot så hittade han ett par nya walking-skor inne på Sporthörnan (väldigt väldigt trevlig personal där).

Här snörar han på sig sina nya dojjor.


Asfalten blommar.


Jag älskar att gå i gamla stadsdelar med mysiga små gränder med mycket bevarat från förr.






Huvudanledningen till att jag ville åka till Söderköping!


Köpte presenter till mina sötnosar som fyller år snart


och lite lördagsgodis.


Jag ville bjuda Fredrik på fika eller glass på Jannes hembageri men han ville bara ha en cola.


Jag intog årets första mjukglass.


Promenad längs Göta kanal.




Grönt och skönt.


Innan hemfärd hoppade vi in på Ica och köpte bröd att ha till matsäck imorrn då det bär av till Vimmerby.


Hemma åt vi kvällsmat ute på gräsmattan (tänk att snart kommer vi ha vår alldeles egna gräsmatta).
/Carros hörn av världen
Kommentarer
Anna säger:

Vilken härlig dag ni verkar ha haft!



Kors då! Mig hade du både fått bjuda på dryck, fika och glass! :)



// KRAM

2010-05-21 / 22:25:47
Anna säger:

det ser mysigt ut i söderköping! :) jag funderade en gång på att söka en turismutbildning där men det blev inte av... men vill gärna åka dit nån gång :)

2010-05-23 / 13:39:54
URL: http://annaflickan.blogg.se/
Cecilie - Bloggvärldens mest musikfyllda blogg säger:

VISST GILLAR DU SKOR, speciellt om det är GRATIS!? Spana då in detta inlägget för ett superbra tips :D --> http://ceciliesjostrand.blogg.se/2010/april/nagon-som-vill-ha-gratis-skor.html#comment

2010-05-23 / 13:57:01
URL: http://ceciliesjostrand.blogg.se/
Victoria säger:

2010-05-23 / 13:58:47
URL: http://nineintheafternoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!