Man upphör aldrig att förvånas

Igår fick jag höra något som fick mig att bli ganska irriterad och jag kan inte sluta tänka på det idag heller. Det finns ett företag här i Viken som jag hör av mig till med jämna mellanrum för att tala om att jag är intresserad av att få jobb där. När de behöver anställa brukar de gå in till arbetsförmedlingen och fråga efter namn på personer som kan tänkas passa men de har aldrig fått mitt namn trots att jag har bakgrund inom yrket. Den här gången hade man specifikt frågat efter mig hos arbetsförmedlingen och då hade personen som satt där svarat att jag hade redan ett jobb. Nu var det bara praktikanter de var ute efter men ändå. Man kan väl inte bara vräka ur sig att jag redan fått ett jobb när jag inte alls har det. Tänk om de skulle vilja erbjuda mig en anställning och så säger arbetsförmedlingen sådär. Vill de förhindra att jag får ett jobb eller?! Nästa gång jag har kontakt med dem ska jag fråga vad f-n dem håller på med egentligen.
/Carros hörn av världen
Kommentarer
Louise säger:

Arbetsförmedlingen slutar aldrig att förvåna. Min syster som tar studenten nu har inget jobb till hösten, hon har varit på praktik på ett företag som gärna vill ha henne tillbaka men dom kan inte anställa nu. Hon gick till arbetsförmedlingen för att få lite info om hur det fungerar med praktik o hur man ska göra för att få igång nån sorts ersättning så snabbt som möjligt.Personen som sitter i kundmottagningen på AF säger då att hon inte har nåt där att göra för hon kan ändå inte få nån hjälp innan hon fyllt 20, på ett mycket otrevligt sätt.

Syrran som absolut inte är blyg o försiktig av sig visste inte vad hon skulle säga utan gick bara därifrån.

Visst är det bra att dom skrämmer bort arbetslösa ungdomar redan innan dom blivit arbetslösa??

2010-06-03 / 12:42:27
simone säger:

men harregud, hoppas du gav dem en rejäl utskällning!

2010-06-03 / 13:11:52
URL: http://fattybom.se
Mamma säger:

Stå på dig gumman vi hejar på dig.AF verkar inte vara riktigt kloka men det är väl sådana som har haft en tramatisk barndom som sitter där.Låter nästan som samma person som en föredetta kolega till mig råkat ut för.

2010-06-03 / 17:13:45
Milla säger:

Idioter!!! Hur fick du reda på det då?

2010-06-03 / 20:48:14
URL: http://camillaworld.blogg.se/
Tina säger:

men herre gud, om dom hade tagit upp din fil i datan så hade dom väl sätt att du inte hade nåt jobb!! hur kan dom göra så? å så irriterande! Men du hör av dej till företaget, och säg att af gjorde fel, kanske har dom kvar platsen som dom ville att du skulle ha?!

2010-06-04 / 09:54:55
URL: http://toje.blogg.se/
Anna säger:

Asså är dom helt puckade på AF?! För dom vill ju att man ändå ska söka jobb när man har praktik.



Idiothuvun!



Förstår att du blir upprörd!



Jag har ju själv ifrågasatt varför jag inte fått börja hos Samhall tidigare. Svaret jag har fått är att då hade jag inte fått gå SPIRA projektet som jag gick i höstas och som jag var så nöjd med.



Nej, men å andra sidan, kanske jag hade haft en fast tjänst i dag :(



Hoppas företaget hör av sig!



// MÅNGA KRAMAR

2010-06-04 / 12:11:50

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!