Vart tog posten vägen?

Det är nu ganska många år sedan de vanliga postkontoren försvann och det istället blev så kallade postutlämningsställen i våra matbutiker. I början tyckte jag att det var bra att man kunde hämta eller lämna paket samtidigt som man handlade och det blev ju längre öppettider oxå. Men jag måste säga att jag genom åren blivit mer och mer besviken på hur detta fungerar. Det närmaste utlämningsstället är idag på Ica Fyren nere i centrum och nästan varje gång jag varit där i ett postärende lämnar jag butiken på dåligt humör. Man får stå vi disken och ringa i klockan för att någon ska komma och hjälpa en och det vore väl ok om någon var intresserad av att hjälpa en. Men ofta står man där och trycker på knappen tills man tröttnar och går hem eller börjar gå runt i butiken för att leta efter personal. I söndags förra veckan lämnade jag in ett paket med julklappar till Anna och Frelle, man tycker ju att det paketet skulle ha kommit fram nu men det har Anna meddelat mig att det inte har. Jag stod där som vanligt och ringde på klockan utan att se någon ur personalen så till slut gick jag till kassan med paketet och frågade om jag kunde betala och lämna det där eftersom ingen ville hjälpa mig i posten. Kassörskan svarade med ett kort och hårt "Ja". Hon tog betalt och ställde sedan paketet bakom sig på en hylla. Det sista jag tänkte när jag gick därifrån var att de kommer säkert glömma skicka iväg det och det är vad jag misstänker nu. Om paketet inte nått sitt mål i morgon heller får jag väl försöka ta mig ner till Ica och prata med dem. Men vad gör man när det inte finns något kollinummer eftersom det räknades som ett stort brev?
/Carros hörn av världen
Kommentarer
Anna säger:

Kan hålla med dig om det där. Här har dom ju en förbutik och man måste ta en nummerlapp. Och det tycker jag är bra.

Kan vara att kassörskan, " glömde " lämna in paketet? Hoppas avin kommer med posten i dag. För det borde som sagt ha kommit fram. Vi har en affär i stan, där man inte får ett leende eller något alls av personalen. Dom har stans suraste kassörskor. Och det är Coop.

Hör av mig i afton!

2012-11-29 / 12:56:17
URL: http://annalundberg.org
Anna säger:

Du sparade väl kvittot?

2012-11-29 / 12:56:32
URL: http://annalundberg.org
Anna säger:

Har hämtat det nu!

:D

2012-11-29 / 16:57:34
URL: http://annalundberg.org
Cissi J säger:

Händer ofta att man får stå o vänta eller leta efter personalen. Men det positiva är att de har långa öppettider o man kan hämta paket även sent på kvällen när man har slutat jobba.
Kram

2012-11-30 / 21:08:08
URL: http://cissishem.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!