Ibland undrar jag

Ibland undrar jag varför jag finns i den här världen. Först var det megakö vid vägarbetet så jag kom inte hem förrän halv sju (en timme senare än vanligt). Ingenting bli bättre av att jag varit förkyld sedan igår. När jag varit hemma någon timme och hunnit laga mat tänker jag: Nu ska jag göra en varm kopp te till min onda hals. Jag går ut i köket och stoppar en kopp vatten i micron och tar fram en av mina små plåtburkar med te ur skåpet. Men vad händer? Jo, burken glider ur handen på mig och far i golvet, naturligtvis går locket upp och det blir te över hela köksgolvet. Det är bara att hämta dammsugaren och suga upp mitt goda Gävlebocken-te som jag fick av Erica och Jonas i julklapp förra julen. Nu njuter jag av en kopp Skellefte-te istället (det har jag fått av Anna och Frelle).
 
Nästa kopp ska bli ett te som jag fått av min snälla mamma, som tyvärr är på sjukhuset igen.
/Carros hörn av världen
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!