En vilsekommen katts bön

Ser du mig? Jag behöver dig.
Du ser mig nog varje dag, på en bakgård i jakt på mat,
i en behållare eftersom jag är rädd, kanske i ett skjul för skydd.
 
Ser du mig?

Kanske är jag rädd för dig, men är beroende av dig för sin överlevnad.
En av din natur gav en av mina förfäder för att sitt eget öde,
Därför är jag rädd för dig.
Jag har inte vuxit upp i ett varmt vardagsrum med dig och min ...

Instinkt säger mig att det jag inte vet,
är farligt för mig men ändå jag behöver dig!
För mat, vatten och skydd mot väder och vind, jag behöver dig.

Ser du mig?

Inte skjuta mig, kan jag ha barn som är beroende av mig.
Ge mig varken mat, vatten och en varm låda för att sova i,
Jag är trött på kampen för livet.
Din natur tämjas mina förfäder, avsluta vad de började
Hjälp mig, jag är inte vilda djur längre jag behöver dig.

Ser du mig?

Kanske är jag inte rädd för dig, men kommer till din dörr i hopp om mat och värme.
Inte sparka mig och jaga mig, kommer jag inte skada något, bara för att överleva!
Kan du säga nej till ett hungrigt barn?
Jag kan inte ens hitta mat, jag är inte en jägare asfalt,
och dricker inte grumligt vatten

Ser du mig?
Jag är inte en vild katt,
Mina förfäder kom från varmare breddgrader. Jag fryser här ..
Jag kan inte överleva i din natur, har jag bett att inte komma hit.
Därför behöver jag dig. Kan du hjälpa mig?

Är jag sjuk eller skadad, hjälp mig! Om inte annat, till en värdig död.
Inte låter mig dö långsamt av hunger och kyla, det är så dåligt
Egentligen gillar jag dig om du bara vill se mig.

Ser du mig nu?



Skrivet av: Inger Malmström
/Carros hörn av världen
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!