Trädgårdens dag

Åkte till Västervik tillsammans med pappa i förmiddags för att köpa blommor till den tredje rabatten och leta efter urnor att ha på uteplatsen när den blir klar. Perennerna började ta slut på Blomsterlandet nu men jag lyckades hitta några jag tyckte om. Urnor får jag titta efter senare för det fanns inga jag fastnade för.

Här ska det börjas gräva.


Fänrikshjärta.


Borstnejlika.


Lavendel.


Överblick.


Gallrat bort gamla och döda grenar i den stora syrénbusken har vi oxå gjort.


Bosse fick komma med släpet.




Spännas fast måste det.


Kontrollerar stuprännan som blivid alldeles för sne.


På baksidan såg den visst inte heller något vidare ut.


Måste skruvas ner så fästena kan justeras.


Det blev verkligen skillnad på busken, hoppas att den mår bättre nu så den kan växa sig tät och fin.


Den här fina pelargonen fick vi av Viveka igår. Har placerat den på stubben som finns i den första perennrabatten.


Nu vräker regnet ner utanför så jag går ner och tar en ducsh och sedan får det bli en slappkväll.




/Carros hörn av världen
Kommentarer
Nett säger:

Så fint det blir :)

Ni ser ut att ha haft regnfritt i allafall, mer än man kan säga om vädret här.

2012-06-10 / 20:18:20
URL: http://www.enkoppkaffe.se
Anna säger:

Oj vad ni har varit duktiga! Imponerad



// kram

2012-06-11 / 17:22:07
URL: http://annalundberg.org

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!