Boendefunderingar

Ibland tycker jag att det är synd att det blev sådant stress då det blev husköp för oss. Inte för att jag vantrivs här men om vi haft mera tid känns det som att det hade funnits fler valmöjligheter. Jag älskar trädgården här, att det inte bara är en plan gräsmatta utan varvat med lite berg och träd. Det är billigt för oss att bo här då vi inte alls har mycket lån att betala på och det är inte många i vår ålder som har det så två år efter ett husköp. Det är nära till affären och gymet så man slipper ta bilen jämt vilket oxå sparar pengar. Problemet här är att så fort man går ut i trädgården eller sätter sig på uteplatsen så känns det som om folk glor på en, bilar åker konstant förbi, folk cyklar och går med hundar. Detta har kanske att göra med att jag växte upp på landet och att jag egentligen trivs bäst när det är lite enskilt.
 
Har under de senaste veckorna spanat ganska mycket på den HÄR annonsen. Det ligger på landet men samtidigt inte långt alls från centrum så det skulle gå att cykla. Det är fräscht och fint så man skulle inte behöva börja renovera innan man flyttar in men så kostar det ju en hel del mera än vad vårt gjorde oxå. Det finns en nära granne så det ligger inte helt och hållet för sig självt. Det är synd att man inte har eller kunde vinna pengar så man kunde betala huset direkt så man inte behövde bekymra sig om lån och räntor utan bara själva driftkostnaden. Men jag får nog bara fortsätta drömma.
/Carros hörn av världen
Kommentarer
Cissi J säger:

Jätte fint hus o läge
Kram

2012-08-19 / 20:14:22
URL: http://cissishem.blogg.se
Anna säger:

Riktigt mysigt! Och han får ju plats med hobbyrummet också!

Visst skulle det underlätta om man kunde betala allt på en gång!

// Kram

2012-08-20 / 08:42:18
URL: http://annalundberg.org

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!