Carros kycklinggratäng

Eftersom tacogratängen som jag gjorde förra helgen blev så lyckad tänkte jag att det måste ju gå att använda grundreceptet och sedan byta ut fyllningen, sagt och gjort.

Jag använde:

900 gram kycklingfilé
3 dl creme fraiche
200 gram färskost
1 orange paprika
250 gram champinjoner (färska)
Riven ost

Så här gjorde jag:

Blanda creme fraiche och färskost och bred ut blandningen i botten på en ugnssäker form. Skiva champinjonerna och fördela dem över creme fraicheblandningen. Skär och bryn kycklingen (använd vilka kryddor du vill), lägg sedan även den i formen. Skär paprikan i ringar som du lägger överst i formen och strö till sist över riven ost. Låt stå i ugnen i ungefär 30 minuter på 200 grader. Servera med körsbärstomater.

/Carros hörn av världen
Kommentarer
Anna säger:

Lät gott!



// Kram

2011-10-31 / 07:33:45
URL: http://annalundberg.org

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!