Barndomsminnen

Igårkväll såg jag på Östnytt att någon/några stulit Jalle, Julle och Hjulius från SVT i Norrköping. Finns även en artikel på NT som ni hittar HÄR. Jag hoppas verkligen att dockorna kommer tillbaka oskadda, detta är ju verkligen nostalgi och tv-historia om ni frågar mig.

Det här barnprogrammet är ett av dem som jag minns allra mest från när jag var liten. Det är delvis inspelat på Kolmården djurpark och jag minns att Trolles hus fanns där förut (men tyvärr inte längre). Har avsnitt inspelade på ett gammalt VHS-band men ingen fungerande video så jag kan inte se på dem och det finns dåligt med klipp på internet, hittade bara två.





Är det någon mera än jag som minns dessa små filurer?
/Carros hörn av världen
Kommentarer
Cissi J säger:

Japp kollade oxå på det :)

Kram

2011-11-01 / 20:46:37
URL: http://cissishem.blogg.se/
Mamma säger:

Ja det kolla vi ju på tillsammans.Kram

2011-11-02 / 06:36:22
Anna säger:

Åh, nej vad trist!!! Dom är ju nästan K märkta ju! Något som jag skulle ha velat ha från SVT, är soffan i " Boktipset ".



Tack underbara du för paketet!!! Fast det är väl mamsen jag ska tacka!



F:s kommentar var: Dom ser ju köpta ut! Annars måste hon vara VÄLDIGT duktig på att sticka!



// Kramar

2011-11-02 / 09:38:19
URL: http://annalundberg.org

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!